מדריך קידום (SEO) בוורדפרס למתחילים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

מדריך קידום (SEO) בוורדפרס למתחילים

[vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

המדריך שלך לאופטימיזציה במנועי חיפוש של וורדפרס 

[/vc_column_text][vc_column_text]

תגיות כותרת

[/vc_column_text][vc_column_text]תגיות כותרת משמשות בחלק הראשי והעליון של עמוד האינטרנט כדי לקשר את הכותרת של אותו עמוד בצורה טובה יותר הן למנועי החיפוש וכן לגולשים.

תגיות כותרת עוזרות לייעל פעולות קידום אשר כתוצאה מכך ישפרו את הנתונים הכלליים שלכם.

תגית הכותרת תגלה לגולש במה בעצם עוסק הפוסט לפני שהם אפילו יקליקו עליו.

תגית הכותרת לרוב מופיעים במנועי החיפוש בצורה כזאת :[/vc_column_text][vc_single_image image=”9235″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

תיאורי meta

[/vc_column_text][vc_column_text]כאשר התקנתם את תוסף הקידום YOAST (אשר נעבור עליו בהמשך) אתם תראו איזור שבו ניתן להטמיע תיאורי META ומילות מפתח. על מנת למקסם כמה שניתן את הקידום, התיאור חייב לכלול את מילות המפתח העיקריות והרלוונטיות אשר יופיעו בפוסט. מומלץ שגם בכותרת הפוסט שלכם יופיעו המילים הרלוונטיות.

זה חשוב שהפוסט שלכם יהיה כמה שיותר מובן למשתמשים, לא רק למנועי החיפוש.[/vc_column_text][vc_single_image image=”9238″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]שימו לב לאיזור בו אתם מזינים את תיאור ה-meta ומילות המפתח, YOAST יספק לכם הצעות והמלצות לגביי דברים שאולי פספסתם.

אז מה בעצם מטרת התיאור? תיאורי ה-meta הם בעצם מה שאתם תראו בתוצאות החיפוש. הם יגלו לכם מה התוכן שאתם צפויים לראות באתר או בדף שאתם תכנסו אליו עוד לפני שנכנסתם אליו :[/vc_column_text][vc_single_image image=”9240″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]הטמעת תיאורי meta בפוסט שלכם בוורדפרס יאפשר לגולשים למצוא אותו בחיפוש. במידה ולא הזנתם תיאור? מנועי החיפוש יקחו לרוב את המשפט הראשון (מה שלא מומלץ ויכול לגרום לגולשים לוותר ולא להיכנס לקישור.

באופן כללי – הוורדפרס יציין את מספר התווים שבאפשרותכם להזין באותה שורה של תיאור ה-meta ויגביל אותכם.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

Permalink (קישור קבוע) 

[/vc_column_text][vc_column_text]אלו הם הכתובות של הפוסטים שלכם. הם מספקים לגולש בעצם מידע על מה יהיה בתוך הקישור הספציפי לאחר שתלחצו עליו. המילים שיופיעו ב-permalink יודגשו גם כן (כמו כותרות ותיאורי meta) במנועי החיפוש.

במידה וברצונכם לשנות את הקישור כל מה שעליכם לעשות הוא:

[/vc_column_text][vc_column_text]
  • הכנסו לבלוג שלכם ולחצו על עריכת הקישור
[/vc_column_text][vc_single_image image=”9242″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]
  • תשנו את הקישור בהתאם לצורך שלכם
[/vc_column_text][vc_single_image image=”9245″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]קישורים אלו הם דרך טובה לספק מידע רלוונטי ועדכני לגביי הפוסט שלכם.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

מיקוד ביטויי מפתח

[/vc_column_text][vc_column_text]ביטויי מפתח משמשים לייעל את העמוד שלכם ולספק יותר תנועה אליו. ביטויי המפתח הם התכלית של תוצאות החיפוש של הפוסט שלכם והדירוג שלו.

המיקוד באותן מילות מפתח וביטויים והטמעתם בשורת המיקוד ב-YOAST ישפרו בצורה ניכרת את הנראות של האתר שלכם בפני מתמשים וגם מנועי החיפוש.

נסקור לעומק מחקר של מילות וביטויי מפתח כאן :[/vc_column_text][vc_single_image image=”9247″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

תיאור לתמונות (ושמות קבצים) 

[/vc_column_text][vc_column_text]קביעת תיאורים לתמונות ושמות לקבצים היא דרך טובה לתת משמעות לאותן תמונות. לתאר אותן באמצעות מילות מפתח ולהגדיר אותן בפני הגולשים ומנועי החיפוש בצורה טבעית יותר. ניתן לתת תיאור לתמונה כאשר אתם מעלים אותה לאתר. להלן השלבים :

[/vc_column_text][vc_column_text]
  • בחרו את התמונה שבה תרצו להשתמש בבלוג שלכם, באיזור המדיה בלוח הבקרה שלכם. חשוב לוודא ששינתם את שם התמונה/קובץ במחשב האישי שלכם לפני שהעליתם אותה לאתר.
[/vc_column_text][vc_single_image image=”9248″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]
  • הכניסו את מילת המפתח שברצונכם להשתמש בה ולחצו – “Insert into Post”
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

 

קישור פנימי

[/vc_column_text][vc_column_text]

קישורים פנימיים (או interlinking) הוא התהליך של קישור מדף אחד לדף אחר באתר הוורדפרס שלך. לקישורים פנימיים יתרונות רבים, הכוללים:

[/vc_column_text][vc_column_text]
  • מספקים יתרונות קידום על העמוד עצמו 
  • מאפשר יותר צפייה בדפים ומוריד את הסיכון לשיעור נטישה גבוה
  • מאפשר למנועי החיפוש לסרוק בתוך אינדקס האתר והמאמרים שלכם בצורה יעילה יותר
[/vc_column_text][vc_column_text]

כדי לקשר דף אחד (או פוסט, התהליך הוא זהה) למשנהו, כל מה שעליכם לעשות הוא להוסיף קישור או טקסט עוגן, מילה המתייחסת לדף אותו ברצונכם לקשר. להוספת קישור, בצעו את הפעולות הבאות:

[/vc_column_text][vc_column_text]
  • עברו אל הדף שאתם מחפשים לקשר והעתיקו את כתובת הפוסט בבלוג.
     
[/vc_column_text][vc_single_image image=”9251″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]
  • סמנו מילה או פיסת טקסט שברצונכם לקשר.
     
[/vc_column_text][vc_single_image image=”9254″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]
  • לחצו על לחצן הקישור בסרגל העליון של עורך הוורדפרס והדביקו את הקישור הרלוונטי ולחצו על ‘הוסף קישור’.
     
[/vc_column_text][vc_single_image image=”9256″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]זה באמת פשוט לקשר עמודים בקישור פנימי לאתרכם וזה בהחלט יתרום לגולשים שלכם ולקידום.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

Yoast SEO

[/vc_column_text][vc_column_text]

Yoast SEO הוא אחד תוספי הוורדפרס הפופולריים ביותר, הוא חינמי והוא משמש מדי יום מיליוני משתמשי וורדפרס ברחבי העולם. Yoast SEO מציע למשתמשים ניתוח על עמודים, אופטימיזציה חברתית נאותה ותכונות רבות אחרות כדי לעזור עם הקידום. הסיבות לכך ש- Yoast SEO הוא כל כך פופולרי:

[/vc_column_text][vc_column_text]
  • זה מבטיח שהכותרות ותיאורי ה-meta מותאמים עבור מילות המפתח הרלוונטית שלך עבור דירוג טוב יותר במנועי חיפוש פופולריים
  • זה מאפשר לאתר האינטרנט שלך להיות ידידותי עם מדיה חברתית על ידי שילוב סימון מיוחד המשפר דפים משותפים
  • מונע תוכן משוכפל
  • הוא מספק מידת קריאות שעוזרת לבדוק כמה קל התוכן שלך לקריאה עבור המבקרים
[/vc_column_text][vc_single_image image=”9264″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

מחקר מילות מפתח בסיסי 

[/vc_column_text][vc_column_text]

מחקר מילות מפתח נעשה בדרך כלל בתחילת הפרויקט. מילות מפתח הן מילות מפתח אשר נמצאות בשימוש על ידי אנשים כדי לחפש פריטים במנועי חיפוש. בחקר מילות המפתח לשימוש באתר הוורדפרס שלך, חשוב לשקול את הטיפים הבאים:

[/vc_column_text][vc_column_text]
  • אל תבחרו מילות מפתח רק בגלל שהן פולולריות, ככל שהמילה יותר פופולרית – כך תהיה גדולה יותר התחרות איתה תצטרכו להתמודד. מומלץ יותר להשתמש במילים עם פופלריות נמוכה עד בינונית. כך זה יפחית את התחרות שלכם מול המילים הפופולריות.
  • אל תסתפקו במילות מפתח גנריות. מילות מפתח בהתאמה רחבה וזנב ארוך יתנו אפשרויות נהדרות משום שהן יספקו לכם תוצאות חיפוש ישירות יותר ויקלו על המבקרים למצוא את האתר שלכם.. 
[/vc_column_text][vc_column_text]

דוגמאות של שלושת הסוגים השונים של מילות מפתח :

[/vc_column_text][vc_column_text]
  • גנרי: מצלמה, טלפון, ביגוד
  • התאמה רחבה: מצלמת Canon, טלפון HTC, בגדים אדומים
  • מילות מפתח בעלות זנב ארוך: מצלמת Canon סדרת NX5, טלפון סלולארי Desire 5 HTC, גודל 2 בגדי סרבל תינוקות תינוק אדומים
[/vc_column_text][vc_column_text]

השתמש במילות מפתח ההתאמה הטובה ביותר מה הדף שלך הוא כ. אין טעם לנסות להשתמש “בגדי גברים” מילים אם אתה מוכר בגדים של נער צעיר. תמיד להשתמש במילות מפתח מתאימות עבור לדפים המתאימים.

השתמשו במילות מפתח בעלות ההתאמה הטובה ביותר לדף שלכם. אין טעם לנסות את המילה “בגדי גברים” אם אתם מוכרים בגדים של נער צעיר. תמיד השתמשו במילות המפתח המתאימות ביותר עבור הדפים שלכם
[/vc_column_text][vc_single_image image=”9266″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

מלבד מתכנן מילות המפתח של Google, אפשר גם להשתמש בדוח ניתוח חיפושים ב- Google Search Console כדי לאמוד טוב יותר את מילות המפתח שבהן אנשים השתמשו כדי למצוא את האתר שלכם בתוצאות החיפוש או עברו בין העמודים באתר שלכם. ניתוח חיפושים נותן לכם שפע של נתונים של מילות מפתח שניתן לנצלם כדי לשפר את הדף שלכם עוד יותר.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

טיפים נוספים לקידום 

[/vc_column_text][vc_column_text]

כדי לעזור לשפר את הקידום באתר הוורדפרס שלכם אתם יכולים לעשות כמה שינויים קלים בתוכן הישן שפרסמתם בעבר לאורך השנים. האיזורים שבהם ניתן לבצע את השינויים הללו:

[/vc_column_text][vc_column_text]

תמונות

[/vc_column_text][vc_column_text]

שיפור איכות התמונה הכוללת וטקסט תיאור כפי שהוצע לעיל יכול לשפר את קידום של האתר שלכם. כאשר מעלים תמונות, הן צריכות להיות חופשיות לשימוש. אתרים שבהם אתם יכולים לקבל תמונות באיכות כוללים Pixabay, Shutterstock, Fotolia,  חלקם בחינם לשימוש, בעוד שאחרים ייתכן שיהיה צורך לשלם על התמונות. 

[/vc_column_text][vc_column_text]

שינויי כותרות

[/vc_column_text][vc_column_text]

שינוי הכותרות של העמודים והפוסטים הישנים שלכם במטרה לשלב מילות מפתח יכול לעזור לשפר את הקידום הכללי. כותרות יש לשנות גם על מנת שיהיו מסקרנות ורלוונטיות לקוראים. ככל  שהכותרת מסקרנת יותר כך יותר מבקרים יגיעו לאתר שלכם. כותרות חשובות גם כן כאשר תוכן משותף במדיה החברתית , שכן הוא בדרך כלל הדבר היחיד שאנשים רואים. קחו את הזמן הנוסף ללמוד מה עובד עבור האתר שלכם.

[/vc_column_text][vc_column_text]

מהירות טעינה

[/vc_column_text][vc_column_text]

אם דף אינו טוען תוך 2-3 שניות, הרבה אנשים ינטשו את האתר שלכם. כדי לוודא את מהירות טעינת הדף ביעילות שיא תוכלו:

[/vc_column_text][vc_column_text]
  • הגבילו את כמות קטעי וידאו או גרפיקה נעה אחרת אשר ממוקמות בדף
  • בחרו אתר אחסון טוב בעל מוניטין בכדי לקבל מהירויות טעינה אמינות
  • השתמשו ברשת להעברת תוכן (CDN)
  • תייעלו את התמונות שלכם על מנת הקטנה ושינוי גודלם בהתאם לצורך

     
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

לסיכום 

[/vc_column_text][vc_column_text]וורדפרס היא אופציה מעולה כאשר אתם מתכננים להקים אתר. על ידי הבנה בסיסית של עקרונות הוורדפרס באפשרותכם לבנות אתר שישפר את תוצאות החיפוש והתנועה לאתר שלכם.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]

מוזמנים לשתף:

שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

דברו איתנו

צרו איתנו קשר

יש לכם שאלה, רוצים לשמוע עוד פרטים? משהו לא היה ברור? אל תהססו – השאירו פרטים ונציג מומחה יחזור אליכם בהקדם!

שלחו לנו הודעה

ברשתות החברתיות

X
דילוג לתוכן