בלוג המומחים של WPWIZ

כתיבת תוכן לאתרים איך עושים זאת?

שדרוג אתרי וורדפרס - WP-WIZ

כתיבת תוכן לאתרים

"תוכן איכותי זה להשמיע את מה שיש לכם להגיד לקהל היעד שלכם"

הדבר הראשון שאנחנו באים לשאול את עצמנו אחרי שהתחלנו לחשוב על אתר אינטרנט – יהיה התוכן שלו – שכולל: כותרות, טקסטים, ציטוטים, רשימות, סלוגנים, באנרים ועוד. מה שברור הוא שהתוכן הוא אחד החלקים החשובים בתהליך בניית ותכנון אתר ויש לו משקל עצום על הפעילות של הגולשים באתר – ועל האפשרות להפוך אותם ללקוחות ו/או לאפשר לכם להעביר את המסר בקלות ולדאוג שהוא באמת יקלט ויטבע אצל קהל היעד.

סוף מעשה במחשבת תחילה – אנו מאמינים שתהליך התכנון והחשיבה הם בעלי המשמעות הגדולה ביותר גם על תהליך העבודה וגם על התוצאה הסופית – והרבה פעמים גם הקהל שלכם יוכל

לשים לב ולהרגיש מאוד בקלות כמה באמת תכננתם וחשבתם על התוכן שהגשתם לו ובקלות יוכל להרגיש כמה מחשבה או תכנון היו כרוכים בו וכך יעריך את התוכן בהתאם לזה.

הכנות לכתיבת התוכן הנכון

איך להתאים את התוכן לקהל היעד?

אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך כתיבת תוכן – הוא ההבנה של קהל היעד – מי הוא ומה הדרישות/בעיות/כאבים/צרכים שלו.

כל נושא שאנו רוצים לעביר בדר"כ נוכל לחלק אותו דידקטית ל-3 חלקים/שלבים:

  1. שלב ההיכרות – הצגת הטענה המרכזית
  2. שלב הביסוס – הצגת הטיעונים שמחזקים את הטענה הנ"ל
  3. שלב הסיכום – יסכם את הדברים ויציג את המסכנה המתבקשת מהטיעונים שהוצגו כלפי הטיעון המרכזי

אילו סוגי תכנים קיימים באתרי אינטרנט?

  • מדריכים
  • כתיבת טיפים/עצות/דרכי שיפור
  • הפחדה – מה אסור לעשות/שיקרה (אחד היעילים ביותר)
  • כתיבת בלוג אישי
  • תכני וידאו
  • אינפוגרפיקה
  • פודקאסטים

 

הכתיבה

בבואכם להתחיל בתהליך הכתיבה, ודאו כי פיניתם את הראש שלכם לתהליך הכתיבה בלבד, ואז נסו להתחיל מכתיבת הרעיונות המרכזיים למאמר/תוכן ברשימה תוך התייחסות לנושאים המרכזיים ולמבנה המאמר הרלוונטי.

אחרי שכל הנושאים המרזיים כתובים ורשומים בסדר הנכון – רק אז יש להתחיל לעבות את התכנים ובעצם להתחיל לכתוב לגבי כל נושא שהעליתם את התוכן המתאים ביותר והרלוונטי ביותר לקהל היעד. השתדלו להשאר פשוטים, ענייניים, ישירים ומרוכזים במסר או במהות שאתם מעוניינים להעביר.

נסו תמיד להתייחס לתוכן מכיוון ההסתכלות של קהל היעד ותמיד תראו לו מה הרלוונטיות של הנושא לגביו – ואיך בעצם באמצעות התוכן חייו יוכלו להשתפר/בעיות שהיו לו יוכלו להפתר/יוכל להמנע מבעיות עתידיות..

ישנו גם שילוב מסוים בין התוכן הענייני לבין התוכן שהשיווקי שאמור להניע לפעולה – אנו ממליצים לשמור על איזון לטובת התוכן עצמו – מכיוון שכתיבה שנוטה לצד השיווקי הרבה פעמים נתפסת אצל הקוראים כניסיון לא כנה למכור משהו במסווה של הרבה תוכן שיווקי וקצת תוכן איכותי.

מבנה לדוגמא של מאמר איכותי:

  • קריאה לפעולה – מה אנחנו ממליצים לגולש לעשות.
  • כותרת מושכת תשומת לב!
  • טענה מרכזית – כאן נציג את הנושא והטענות המרכזיות
  • הוכחות/דוגמאות – שיתנו חיזוק לטענות שהועלו
  • מבנה ותוכן עשיר – הגולש אמור להרגיש שניתן לו ערך מוסף אמיתי
  • לולאות פתוחות – משמשות להשאיר את הגולש מרותק/מסוקרן לרעיונות שנפתחים

הנקודות שמאמר טוב צריך לגעת בהם:

KLT = Know – Like – Trust
Know – היכרות – עזרו לגולש לקבל היכרות לנושא המדובר, להבין בכלל על מה הולכים לדבר איתו – מומלץ שימוש בכותרת מניעה מושכת תשומת לב ושימוש בקריאה לפעולה.
 
Like – לחבב – תעזרו לגולש לאהוב אתכם ע"י שתציגו את היתרונות שלכם ואת התכונות שעוזרות לכם להיות מיוחדים, מובדלים, מועדפים יותר. נסו להיות כנים ככל האפשר תוך הצגת התכונות שבאמת הכי רלוונטיים לקהל היעד שלכם ושלדעתכם ההשפעה הכי משמעותית על החיים של הגולשים. אם תצליחו לגרום להם לאהוב אתכם, אז אתם יוצרים כאן קשר שהוא לא רק עסקי שמשפר את המכירות, אלא קשר עמוד הרבה יותר שמחזק גם את התחושה הכללית כלפי המותג.
 
Trust – אמון – כל אחד מאיתנו צריך בשורה התחתונה לסמוך ולהאמין למי שהוא הולך לקנות ממנו, או אפילו בשביל באמת להקשיב למה שיש לצד השני להגיד.
כדי לעזור ללקוח שלכם לסמוך עליכם אפשר להשתמש במגוון תכנים כגון: עדויות לקוחות, דוגמאות חיות, מכתבי תודה, סטטיסטיקות ונתונים אמפיריים (עובדתיים) ועוד.
 

מה עושים בסיום תהליך הכתיבה?

בסיום תהליך הכתיבה, נסו לעבור מספר פעמים על התוכן כדי לקרוא אותו מזוויות שונות וחדשות כדי באמת לנסות ולהבין איך גולש בדיוק יקרא את המאמר ומה בדיוק יבין ממנו.

 

במידה ואתם צריכים עזרה בכתיבת התכנים – ישנה אפשרות להעזר באנשי מקצוע כגון כותבי תכנים וקופירייטרים שיוכלו לעזור לכם בתהליך הכתיבה – ואף לבצע לכם את תהליך הכתיבה מא' עד ת'

 

הפצה/שיתוף/קידום

איך מפיצים תוכן איכותי שכתבתם?

הערוצים המובילים להפצת תכנים:

  • אתר אינטרנט
  • בלוג
  • רשתות חברתיות: פייסבוק, טוויטר וכד'

מאוד חשוב אחרי שכתבתם את התוכן – לא להתייחס אליו כתוכן סטטי/קבוע וסגור ותמיד לבדוק:

  • האם קיימים עדכונים רלוונטיים שכדאי להוסיף
  • האם התקבלה ביקורת מהגולשים
  • מה הנתונים הסטטיסטיים אומרים
  • מה האינטראקציה של הגולשים והאם היא עובדת

 

במידה ואתם מעוניינים לקבל מידע נוסף על שירותי כתיבת התכנים ואיך אנחנו יכולים לעזור לכם מתהליך התכנון ועד הכתיבה וההטמעה של התכנים באתר שלכם – אתם מוזמנים להשאיר פרטים בטופס הבא – ונציג מטעמנו יחזור אליכם בזמן ובשעה הנוחה לכם.

סיכום-

"כתיבת תוכן היא המהות" – חשוב להבין שכתיבת התוכן היא באמת "מה שנמצא בתוך הקנקן" היא המהות והיא הדבר המרכזי שיכול באמת לתת ערך מוסף לקהל היעד. חשוב לזכור שע"י נתינה של ערך מוסף אמיתי/משמעותי – הקורא של התוכן באמת יקבל את הערך המוסף ויהנה מהיתרונות שהתוכן בא להנגיש אליו – מה גם שאם התוכן טוב ואיכותי, הסיכוי עולה שהגולש ירצה לשתף את התוכן עם אנשים רלוונטיים (לאנשים יש רצון וצורך לשתף דברים שיצרו אצלהם שינוי בחיים או בחשיבה.)

כתיבת תוכן לאתר אינטרנט היא בהחלט לא עניין של מה בכך ובמיוחד שהתוכן זה אחד הדברים החשובים ביותר שהכי משפיעים על מעורבות הלקוחות באתר ולאופן בו קהל היעד רואה ותופס את המותג. הכתיבה יכולה להעשות ע"י כל אחד ובלבד שתיהיה מעניינת. כמובן שקיימת העדפה שבעל החברה/העסק יכתבו את התכנים או לפחות יעלו את הנושאים מכיוון שהם האנשים שהכי קרובים לתכנים

מוזמנים לשתף:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דברו איתנו

צרו איתנו קשר

יש לכם שאלה, רוצים לשמוע עוד פרטים? משהו לא היה ברור? אל תהססו – השאירו פרטים ונציג מומחה יחזור אליכם בהקדם!

שלחו לנו הודעה

ברשתות החברתיות