בלוג המומחים של WPWIZ

סוף מעשה במחשבה תחילה – למה תהליך האפיון זה השלב החשוב ביותר בתהליך בניית אתר?

סוף מעשה במחשבה תחילה –

למה תהליך האפיון זה השלב החשוב ביותר בתהליך בניית אתר?

מהו תהליך אפיון אתרי אינטרנט ומהי חשיבותו?

רשת האינטרנט מורכבת מאינספור אתרים בכל תחום ונושא, ולפיכך, התחרות על תשומת ליבו של הגולש, מחייבת אתכם להקדיש תשומת לב מרבית לתכנון האתר העתידי אותו אתם מתכוונים להעלות לרשת עוד בשלבי התכנון המקדימים להליכי בניית ועיצוב האתר עצמו. 

התכנון המקדים לבניית אתרים מכונה בשפה המקצועית תהליך אפיון אתרים והוא משלב בתוכו התייחסות נקודתית למספר אלמנטים שונים המשפיעים על אופן בניית האתר ועיצובו ומטרת תהליך האפיון זה לחקור, להציף/לעבד את כל החומרים ולתכנן את תכנית העבודה לתהליך בניית האתר ובדר"כ גם להמשך העבודה, תהליכי הניהול התחזוקה וכד'.

הרכיבים המרכזיים בתהליך האפיון:

  • סוג האתר ואופיו- איזה אתר אתם עומדים לבנות: האם מדובר באתר תדמיתי לבית העסק, האם מדובר בפורטל או בכל אתר אחר?
  • התייחסות לקהלי היעד הרלוונטיים לכם- מי קהל הגולשים אליו תרצו להגיע, מה מאפיין אותו, מהו טווח הגילאים של אותו קהל, מה מעניין את אותו קהל וכדומה.
  • סביבת התחרות של האתר– מה מאפיין את האתרים השונים הקיימים ברשת בתחום העיסוק של האתר אותו אתם עתידים לבנות ולהעלות לרשת, מי הם האתרים המובילים ביותר בתחום, היקף התחרות בתחום העיסוק של האתר במנועי החיפוש וכדומה.
  • מהם הפיצ'רים/פונקציונליות הרלוונטיים לאתר- איזה פיצ'רים תרצו שיופיו באתר ומהי החשיבות של כל אחד מהם.
  • מה התחושה/חוויה/מסר המרכזי שהאתר אמור להעביר
  • תהליך המשפך השיווקי – וההנעות לפעולה הרלוונטיות לאתר

ובגדול כל רכיב שיעזור להגדיר את האתר ותהליך העבודה בדרך הטובה ביותר – בהתייחסות לכל הפרטרים ובעיקר תוך התייחסות ללקוח/שיווק ואל החברה/המוצר/השירות.

 

מדוע תהליך האפיון נחשב לתהליך החשוב ביותר במסגרת בניית אתרים?

תהליך האפיון מסייע לבוני/מפתחי/מעצבי האתר להבין בצורה המדויקת והברורה ביותר את מטרות האתר ואופיו וככל שתהליך האפיון מפרט בצורה רחבה יותר את הצרכים המדויקים יותר האתר, כך ניתן לשכלל את האתר ולבנות אותו בצורה המקצועית ביותר אשר תותאם לכל אחד מהאלמנטים השונים הנלווים לתהליך האפיון עצמו.

זכרו: אפיון אתרים הינו שלב התכנון המקדים של כל אתר אינטרנט כזה או אחר שבעליו מעוניינים שיהפוך לאתר אינטרנט פעיל ורלוונטי בתחומו וכלל שתקדישו תשומת לב גדולה יותר לתהליך האפיון כך תוכלו להבטיח לעצמכם אתר אינטרנט יעיל ואפקטיבי/שיווקי תוך תכנון והבנה של הצעדים השיווקיים העומדים לפניכם.

עדיין צריכים עזרה? לא מצאתם מה שאתם מחפשים? מעוניינים בשיחת ייעוץ עם מומחה?
השאירו פרטים ונציג מומחה יחזור אליכם לשיחת ייעוץ/הכוונה:

מוזמנים לשתף:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דברו איתנו

צרו איתנו קשר

יש לכם שאלה, רוצים לשמוע עוד פרטים? משהו לא היה ברור? אל תהססו – השאירו פרטים ונציג מומחה יחזור אליכם בהקדם!

שלחו לנו הודעה

ברשתות החברתיות